Recente artikelen

8,5% omzet groei voor webwinkelverkoop in 2013

Nederlandse online shoppers hebben in 2013 voor 10,6 miljard euro aan inkopen via internet gedaan. Dat is een groei van 8,5 % ten opzichte van 2012. De omzet voor webwinkels is daarmee voor het eerste de magische grens van 10 miljard euro voorbij gestreefd. Dat blijkt uit onderzoek van Thuiswinkel, die dinsdag haar halfjaarlijkse Thuiswinkel Markt Monitor publiceerde. Bijna 100 miljoen online orders Net als in 2012 is de toename... Lees meer »

Visa Europe: ‘Wij vormen het epicentrum van mobiele betalingen’

Visa zorgt in samenwerking met verschillende partners voor een impuls van mobiel betalen in Europa. Door samenwerkingsverbanden tussen Visa en exploitanten van mobiele netwerken, maar ook banken, winkeliers, softwareaanbieders is de beschikbaarheid van mobiele betalignsdiensten in Europa de laatste twaalf maanden verdubbeld. “Vandaag de dag heeft de Europese consument toegang tot een breed aanbod aan mobiele diensten,” aldus Mary Carol Harris, Director of Mobile bij Visa Europa: “We hebben met... Lees meer »

10,2 procent stijging in verkoop op afstand (webwinkels) over 2013

Door een goede decembermaand noteerden postorderbedrijven en internetwinkels in het vierde kwartaal van 2013 de grootste omzetstijging sinds het vierde kwartaal van 2010. Dat blijkt uit de meest recente cijfers van het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS). De omzet voor webwinkels lag in december 2013 bijna 20 procent hoger dan dezelfde maand een jaar eerder. Over de gehele linie laat de branche detailhandel een krimp zien. In 2013 werd 2.2... Lees meer »

Podiumplaats voor Nederland bij Europees internetgebruik

Geheel in de geest van de Olympische Winterspelen in Sotsi behaalt Nederland ook een podiumplaats als het gaat om het internetgebruik. Afgezet tegen de overige Europese landen staat Nederland op een gedeelde derde plaats, met een internetgebruik van liefst 93 procent. Dat blijkt uit het Social, Digital and Mobile in Europe 2014-onderzoek van We Are Social Singapore. Nederland deelt de derde plaats met Denemarken, waar eveneens 93 op de 100... Lees meer »

‘Merendeel van de vrouwen koopt cadeau uit eigenbelang’

Ruim eenderde van de vrouwen koopt een cadeau voor de partner waar ze zelf ook iets aan hebben of wat ze zelf graag willen hebben. Dit blijkt uit onderzoek van kortingswebsite Actiecode.nl onder 916 online shoppers. Zij trekken de conclusie dat een op de drie vrouwen een cadeau uit eigenbelang aanschaft. Daarnaast blijkt dat vrouwen twee keer zo vaak aan hun partner laten doorschemeren wat voor cadeau ze zelf willen,... Lees meer »

‘Winsttoename van 25 procent door juist gebruik van data’

Nederlandse retailers, online en offline, kunnen nationaal en internationaal veel succesvoller worden door de inzet van data. Door frequenter en slimmer gebruik te maken van data kunnen (online) ondernemers zich beter onderscheiden en internationaal de concurrentie verslaan. Tot die conclusie komt de expertgroep Customer Data Value Management van Shopping2020. Klantbehoud en winsttoename Customer data value management kan er volgens de experts voor zorgen dat retailers beter weten wat klanten waarderen,... Lees meer »

Kabinet wil DigID in 2015 te vervangen door eID-stelsel

Als het aan het Kabinet ligt zal de DigID per 2015 worden vervangen. Vanaf dat jaar moet het zogeheten eID-stelsel van kracht zijn, waarmee overheden en bedrijven een veilige toegang tot online dienstverlening kunnen bieden. Daarnaast maakt het nieuwe eID-systeem het mogelijk om online leeftijdscontroles uit te voeren bij webwinkels. Digitaal paspoort Dit biedt een enorme uitkomst voor webwinkels die leeftijdgevoelige producten of diensten verkopen, zoals goksites of webwinkels die... Lees meer »

Vlak de ‘oudere’ internetgebruiker niet uit

Het internetgebruik onder Nederlandse ouderen, in de leeftijdscategorie 65- tot 75-jarigen, is fors toegenomen. Sinds 2005 is het internetgebruik binnen deze groep ruim verdubbeld. Daarmee behoren Nederlandse ouderen tot de meest actieve internetgebruikers in Europa. Steeds meer ouderen winkelen en bankieren via het internet. Het is belangrijk hier in uw marketingscampagnes en de opbouw van uw website rekening mee te houden.   De resultaten komen naar voren uit recente cijfers... Lees meer »

Google legt inzicht in organisch verkeer verder aan banden

Keyword data is voor website-eigenaren belangrijk om inzicht te verkrijgen in het organische verkeer op jouw website. Zoekopdrachten en zoekwoorden zijn dan ook een belangrijke bron om te helpen bij de inrichting van jouw site en de content die je aan de website toevoegt. Google heeft hier met haar laatste aanpassing echter een fikse verandering in aangebracht. Google is al de keyword data van het verkeer van zijn zoekmachine naar... Lees meer »

Website Bol.com best vindbaar

De website van webwinkelwarenhuis Bol.com heeft haar eerste plaats in de Top 100 best vindbare sites weten te continueren. Ook dit jaar beoordeelde WUA! 3500 websites, onder andere op vindbaarheid en gebruiksvriendelijkheid. Hieruit is een Top 100 gefilterd, waarbij Bol.com de lijst net als in 2012 aanvoert. De nummers 2 en 3 op de lijst volgen op korte afstand van Bol.com. Zo komt nieuwkomer Belvilla nieuw binnen op de tweede... Lees meer »