Genereer extra traffic voor jouw website; tips voor het schrijven van content

december 29, 2014 3:12 pm Geplaatst door Laat een reactie achter

Contentmarketing: het is een kreet die steeds vaker gebezigd wordt door marketingmanagers en website-developers. De waarde van een goede vindbaarheid in de organische zoekresultaten van bijvoorbeeld Google winnen sterk aan waarde. Een ontwikkeling die gelijke tred houdt met de steeds verdere afnemende kracht van adverteren.

Creëer een vaste bezoekersschare, trek nieuwe bezoekers naar je website en zorg dat je een autoriteit bent op jouw gebied. Facetten die steeds beter te realiseren zijn door de opkomst van sociale netwerken als Facebook, Twitter en LinkedIn. Hier kunnen bezoekers gemakkelijk ervaringen en publicaties delen.

Profiteer hier als website-eigenaar dus optimaal van, maar dat is over het algemeen makkelijker gezegd dan gedaan: er komt een hoop kijken bij het vervaardigen van content en is het schrijven van kwalitatief hoogwaardige content een vak op zich.

Contentmarketing kent een aantal basisprincipes, maar het belangrijkste uitgangspunt is dat jouw artikelen ‘waarde vertegenwoordigen’ voor de lezer. Schrijf dus waardevolle content die aansluit op de behoefte van jouw doelgroep. Daarmee kun je de potentiele klanten aantrekken die je ook echt wilt bereiken.
In dit blog zetten wij een aantal tips voor beginnend vervaardigers van content op een rij.

1. Content moet ‘waarde’ hebben

Het is belangrijk dat jouw content (artikel, tips & tricks of blog) waarde heeft voor de lezer. Deel dus kennis over jouw vakgebied of specialisme. Wees niet te bang om informatie ‘weg te geven’, want het delen van kennis wordt gewaardeerd door de lezer. Maak het waardevol door extra’s te bieden: geef bijvoorbeeld praktische tips of vertel de lezer iets dat zij nog niet wisten

2. Wees klantgericht

Wees niet teveel bezig met branding. Veel mensen denken eerst aan het merk of het bedrijf, maar dat is niet waar het bij Content Marketing om gaat. Als je zelf een verhaal vertelt, wees er dan zeker van dat het echt klantgericht is. Klanten zijn erbij gebaat om de relevantie tussen jou en hen te begrijpen.

Minimaliseer je commerciële boodschap en de branding statements. Breng niet te pas en te onpas producten of diensten onder de aandacht. Dit wekt irritatie bij je publiek en is bovenal gewoon niet nodig. Potentiële klanten nemen wel contact met je op als ze daar klaar voor zijn.

3. Doe aan klantenbinding

Schrijf voor de doelgroep! Dat klinkt simpel, maar is het niet. Stel de doelgroep (en hun vragen) centraal.

4. Voeg video, audio of infographics toe

Infographics, video’s en visuele presentaties bieden een grote hoeveelheid informatie die kan worden geconsumeerd in een hele korte tijd. Ideaal in het digitale tijdperk van nu. De productie van visuele informatie hoeft niet veel tijd te kosten in het is gemakkelijk te delen. Gegarandeerd dat deze informatie meer de moeite waard is en langer blijft hangen.

5. Schrijf unieke content

Belangrijk is dat de informatie op jouw website wordt gezien als unieke content. Probeer dus zelf cases, artikelen of tips & tricks op te publiceren, in plaats van deze simpelweg over te nemen van een ander platform. Unieke content wordt eerder gedeeld of, niet onbelangrijk, opgepikt door andere bronnen voor doorplaatsing en vermelding van jouw content. Dat levert dan weer links op naar jouw website, waarbij je dus direct aan linkbuilding doet. In veel gevallen een win-win-situatie.

Met deze vijf tips kun je zelf al vrij snel starten met eigen een content-strategie voor jouw website. Los van bovenstaande tips zijn natuurlijk creativiteit, plezier en volharding noodzakelijk om een goede Content Marketing in te zetten. Content Marketing is geen tactiek, maar een strategie: het vraagt loyaliteit aan jouw website, plezier om jouw kennis te delen en creativiteit om jouw specialisme onder de aandacht te brengen van een breed publiek!


Categorie: ,

Geschreven door evolvemedia