Google: groei in aantal clicks, maar minder verdiensten per click

oktober 17, 2014 2:54 pm Geplaatst door Laat een reactie achter

Hoewel de omzet van zoekmachinegigant Google almaar toeneemt, verdient het bedrijf steeds minder per advertentie. De zogenoemde cost per click , de kosten die jij betaald voor het zoekverkeer dat op jouw advertentie klikt, gaat verder omlaag. Positief nieuws dus voor de adverteerder die Adwords in zijn marketingcampagne heeft opgenomen.

Cost per click lager

Google verdiende afgelopen kwartaal 2 procent minder per advertentie, dan een jaar geleden. De daling van de prijs per klik wordt vooral veroorzaakt door de steeds verder toenemende verschuiving van advertentiebudgetten naar mobiel. Mobile advertising is goedkoper dan adverteren via desktop-advertenties. In een conference call met adverteerders zegt Google zich weinig zorgen te maken.

Meer clicks in Adwords

Hoewel Google dus minder inkomsten haalt uit de cost per click (cpc) op een advertentie, worden de betaalde advertenties in Adwords wel steeds vaker aangeklikt. Er werd afgelopen jaar 17 procent vaker op een gesponsorde advertentie in Google geklikt.

Optimale marketingcampagne

Het is dus heel belangrijk om jouw online marketingcampagne te optimaliseren. Alleen dan kun jij met jouw online marketingstrategie optimaal profiteren van de toename in clicks en de lagere cost per click. Simpel vertaald betekend dit meer traffic, tegen lagere kosten. Interessant en financieel voordelig dus.

Marketingcampagne door Evolve Media

Evolve Media kan jou helpen met jouw online marketingstrategie. Of het nu gaat om mobile advertising, een Adwords campagne via desktop-advertising of zoekmachine-optimalisatie (SEO); Evolve Media is jouw betrouwbare media-partner.

Online advertising iets voor jouw online onderneming? Neem vrijblijvend contact op met Evolve Media.


Categorie: ,

Geschreven door evolvemedia