Web usability

Web usability

Web usability staat voor de gebruiksvriendelijkheid van uw website. Dit is een vrij belangrijk gegeven voor een website en iets dat meestal niet zo voor de hand ligt. Er wordt snel gedacht door webmasters dat hun website heel gebruiksvriendelijk is, omdat ze deze zelf door en door kennen. Maar is dat voor de bezoekers ook het geval? Vinden die uw website gemakkelijk in het gebruik en hoe ‘ bewegen’  zij zich over uw website of door uw webshop?

Kortom; het optimaal in kaart brengen van uw bezoeker en de route die deze aflegt, kan u enorm helpen om uw website optimaal in te richten. Daarbij zijn verschillende onderdelen van groot belang:

Activiteit van de bezoeker

Het aantal unieke bezoekers dat uw website trekt, is gemakkelijk te menen via Google Analytics. Maar die statistieken zijn veel meer waard als u ze ook op de juiste wijze kunt interpreteren. Welke pagina’s worden goed bezocht en welke worden snel verlaten. Dat zijn onderdelen die de gebruiksvriendelijkheid van uw website weergeven. Het optimaliseren van de structuur en indeling van uw website heeft een gunstige invloed op de loyaliteit van de bezoekers en draagt bij aan meer leads of conversies.

Een functionele landingspage

Een landingspage is een zeer belangrijke pagina binnen uw website of webshop. Op een goede landingspage ziet de bezoeker binnen vijf seconden waarover uw website gaat, waar uw onderneming voor staat en wat het doel is van uw website of webpagina. Een optimale landingspage is goud waard.

Hoe ziet uw website er in andere browsers uit?

Niet elke website ziet er in ieder browser hetzelfde uit. Deze resolutie of de weergave van een afbeelding kan nog wel eens per browser verschillen. Uiteraard wilt u dat, onafhankelijk van de browser die uw potentiële klant gebruikt, uw website een goede presentatie van uw online onderneming is. Een optimale weergave in ieder browser is dan ook van groot belang.

De snelheid van uw website

Er is niets zo ongebruiksvriendelijk als een website die traag laadt. Een bezoeker beslist in een paar seconden of hij op uw website blijft of deze zal verlaten. Het is dus zaak om de snelheid van laden op uw website of webshop zo hoog mogelijk te houden, voor een optimale conversie.

Navigatie op uw website

Om uw bezoeker op de website te houden, is het van belang dat de indeling van uw website helder en duidelijk is. Met andere woorden: de bezoeker moet de verschillende onderdelen op uw website gemakkelijk kunnen vinden en moet ook herkennen waar op uw website hij of zij zich bevindt. U kunt door een logische opbouw de bezoeker feitelijk over uw website leiden, waarbij u uiteraard zelf kunt sturen op conversie en uiteindelijk sales kunt genereren.

Bovenstaand leest u een aantal onderdelen die verband houden met web usability. Evolve Media past deze en vele andere onderdelen graag toe binnen uw website, voor een maximaal rendement voor uw onderneming. Het lijken in feite kleine veranderingen, maar deze aanpassingen hebben een grote impact op uw conversie.

Neem direct contact met ons op om te kijken hoe wij een gebruiksvriendelijke website voor u creëren.