Snelle website maakt verschil tussen succes en falen

maart 8, 2013 1:56 pm Geplaatst door Laat een reactie achter
Snelle website maakt verschil tussen succes en falen

Een snelle website maakt het verschil tussen succes en falen van uw digitale uithangbord, zo blijkt uit onderzoek van Smartbear. Deze samenvatting van onderzoeken op het gebied van onder andere laadtijden van websites, maakt duidelijk dat consumenten of bezoekers verwachten dat een website binnen 3 seconden geladen is. Als dit langer duurt dan is de kans groot dat zij de website alweer verlaten.

Uit de rapportage blijkt dat liefst 57 procent van de bezoekers afhaakt als de website niet voldoende snel laadt. En vertraagde laadtijd heeft in dat geval dus directe invloed op de conversie en uw sales. Bezoekers verwachten snel en gemakkelijk over uw site te kunnen ‘surfen’. Daarbij is het dus belangrijk dat uw website op de juiste manier is opgebouwd en dusdanig is ingedeeld dat de bezoeker de informatie op de haar meest wenselijke plaats terug kan vinden.

De snelheid waarop uw website wordt ‘ingeladen’ is dus één belangrijk facet, maar daarnaast zijn er natuurlijk nog meer onderdelen waarmee u de website of webwinkel optimaal kunt laten renderen. De juiste opbouw, een goede indeling en een uitgekiende marketingstrategie voor uw website zijn van groot belang voor een maximale conversie en een verhoging in uw sales. Evolve Media kan uw huidige online marketingstrategie in kaart brengen en optimaliseren, voor een optimaal rendement op de geïnvesteerde kosten.

Onderstaande infographic van Smartbear geeft overzichtelijk weer welke gevolgen een ‘trage laadtijd’ voor uw website kan hebben, onder andere gerekend naar de terugloop in bezoekersaantallen en gederfde inkomsten.

 

SmartBear onderzoekoverzicht


Categorie:

Geschreven door evolvemedia